torsdag 20 augusti 2015

Inte så data-teknisk

När dottern med pojkvän kom hem från jobbet vid 21-tiden, satt jag som bäst vid datorn och försökte föra över bilder från min mobil.
Det har hänt något med överföringsprogrammet (eller vad det heter) och varje gång jag försöker så tar det lång tid och det står att flera tusen bilder hittas, men inga förs över.  Det där går verkligen över mitt förstånd. Nu ville pojkvännen hjälpa till, han lyssnade inte till mitt "men det går inte".

Klick, klick, knapptryckningar, klick, klick.
Så var det fixat! Max 2 minuter!

Blir man trött eller.......

Fast såklart blev jag tacksam och glad. Nu har jag mina foton på ett usb och ska åka och fixa papperskopior imorgon, så att min lilla "familjefotovägg" på toaletten kan färdigställas!
Ja, jag tänker ha den på toa.
Är lite allergisk mot foton i ramar som tar upp hela hem, i en del familjer, Mamma hade massor av foton på pianot och ovanför sängen i sitt sovrum.
Själv tänker jag hänga familjen på toa. Där kan man ju faktiskt sitta och studera i lugn och ro, och så ser man dom inte hela tiden. Tror det blir jättebra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar