onsdag 12 augusti 2015

Det är viktigt att vara snäll mot sig själv!

En fantastisk sommardag med sol och varma vindar.
Enda strecket i räkningen var väl att man inte var ledig och kunde sitta och plaska med tårna i något litet vattendrag, utan måste jobba...
Lokalerna är varma och syrefattiga, fläktsystemet har inte kommit igång och det hjälper nästan inte att öppna fönstren.
Det och förmodligen också att jag drack för lite vatten, gjorde att huvudvärken kom smygandes på eftermiddagen.
Planen var att cykla ner på stan för några ärenden, då vi slutade klockan 16. Jag började trampa i den riktningen, men vände efter ett tag och styrde kosan hemåt istället.
Svepte tre glas vatten, bytte om och tog vovven på en riktig långpromenad istället. Behövde vara ute och andas!
Hemma igen tappade jag upp badvatten och la mig och läste i en ny bok. Det är viktigt att vara snäll mot sig själv!!
Lagade middag och hällde upp ett glas rödvin. Tänkte efter två gånger, eftersom jag , senast i söndags, sa till familjen och till mig själv; Nu när sommarledigheten är slut, så ska vi bara dricka vin på helgerna!!
Så gick det med det....
Men om man ska välja mellan huvudvärkstablett eller vin, så är valet lätt!
Maken skulle på ett möte så det var bara dottern och jag hemma. Hon var extremt finklädd, eftersom hon skulle på "vit fest" på ett ute-ställe i stan.
Min kväll avslutades vid symaskinen. Nu har jag påbörjat maskinbroderi-delen på min hemläxa från Broderi-kursen.
Och eftersom det är så vansinnigt roligt, så var jag snäll mot mig själv igen!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar