söndag 30 augusti 2015

God morgon, God middag, God kväll, God dag, God natt!

Låg och läste alldeles för länge i går natt! Släckte vid halvtvå, boken var så bra och jag ville veta slutet. Kunde ju tagit sovmorgon i morse om det inte varit för en viss hund. Den större av de två som delade mitt sovrum i natt. Han hoppade upp i sängen klockan 7 och gnydde och gnällde, och när jag drog täcket över huvudet stack han nosen i min nacke och buffade. Den lilla vovven, som då låg mot min svank under täcket, hoppade förskräckt upp och skakade på sig. Hon var väl rädd att bli mosad!
Så det var bara att pallra sig upp!
Hällde upp hundmat och när det var uppätet (på typ 10 sekunder) var det koppel på och så ut på promenad.
Det var verkligen en god morgon! Solen sken och det blåste ljumma vindar. Så skönt att sträcka ut benen och gå med två glada hundar som sällskap!
 
Hemma igen dukade jag frukost i trädgården och satte mig med tidningen!
Hade bokat ett skivstångspass vid halvelva, så jag cyklade iväg och avverkade det och på hemväg tog jag en sväng förbi Botaniska trädgården där det idag var dags för "Botan skördar" och en minivariant av Bondens marknad. Jag behövde köpa honung!

 
Blev så sugen på bullar, så jag satte en deg och hann precis få färdiggräddat till son och sonhustru kom för att hämta sin hund. På så sätt fick jag fikasällskap också! 
Tog ett eftermiddagsbad innan jag satte mig till med mitt broderi och gamla Sommar i P1, fyra timmar på raken. Det saknas litegrann innan min broderiläxa är färdig, men då var jag så hungrig så jag var tvungen att ta en paus. Det blev en god middag med moussaka, sallad och ett glas vin.
Bestämde mig för att inte "nörda in mig alldeles" med broderi på en lördagkväll, så jag cyklade ner på stan och såg filmen
Det är en dokumentärfilm med bara gamla filmklipp och privata familjefilmer och foton, Alicia Wikander läser utdrag ur gamla dagböcker och brev och hennes fyra barn pratar om henne.
Det var intressant att få veta lite mer om henne, men jag tyckte nog att det blev lite segt och väl långt, så jag skulle nog inte rekommendera den om man nu inte älskade henne över allt annat.
Men det var skönt att få en cykeltur hem denna ljumma augustikväll när fullmånen magiskt lyste över stan och många var ute och rörde sig, på festhumör. Så det blev en god kväll med en kopp roibos som avslutning här vid datorn.
Och därmed har hela lördagen varit en god dag
men nu säger jag god natt!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar