söndag 29 december 2013

Tillbakablick

Hög tid att inviga almanackan för nästa år. Jag tillhör den typen av människa som fortfarande vill ha en kalender i bokform. Valde med omsorg ut "rätt layout"! På varje uppslag ryms en vecka. Längst fram finns en plastficka där jag sätter mitt jobbschema, längst bak finns en plastficka för noteringsblock, det finns också sidor för anteckningar.
Tänk vad ett år känns kort när man bläddrar tillbaka.
Här är en tillbakablick med en trevlig händelse för varje månad 2013;
Januari; La Cage Aux Folles, en fantastisk musikal på Oscarsteatern i Stockholm!
Februari; Vandringsresan till La Palma och La Gomera!
Mars; Maskinbroderikurs i Eskilstuna en lördag och sen bilade jag direkt till mitt kära Sannerby.
April; Spavistelsen på Sätra Brunn med yngsta dottern.
Maj; Textillärarträffen i Skövde.
Juni; Äldsta dottern kom hem från sin Australienresa, den yngsta dottern  kom hem med sin valp!
Juli; Gotlandsveckan!
Augusti; Kroatienresan med våra norska vänner!
September; Textillärarträffen i Vagnhärad!
Oktober; Släktträffen i Stockholm och spadygnet på Yasuragi!
November; "Vad hände?" Babben Larssons föreställning på UKK!
December; Julen!
2014 års almanacka består av tomma blad, undrar vad dessa kommer att fyllas med?!

"Vi släpper det som var för att öppna för den kommande andan. Låt "samma gamla visa" försvinna, tillåt allvaret att ta slut! Ingen annan än du kan överge det du hakat upp dig på och tillåta nästa melodi att ljuda. Låt livet vara i ständig rörelse så du alltid har plats för dagens händelser.
Statusuppdatering för "Allenergi" på facebook idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar