onsdag 4 december 2013

Lucka 4

Dagens bästa; kvällens corepass på Friskis & Svettis. Kände mig minst 3 cm längre när jag gick därifrån!
Dagens sämsta: förmiddagens lektion med klass 7c som var alldeles uppåt väggarna okoncentrerade och speedade idag. Fyra av pojkarna gjorde precis allt utom att fokusera på slöjdandet och jag tänkte på den gamla tv-serien "Mannen från Mars". Önskade att jag bara kunnat knäppa med fingrarna för att försvinna från platsen!

Dagens julstök utfördes tillsammans med dagens julmys;
Efter corepasset åkte jag hem och duschade och så bryggde jag en kanna av mitt "julte", ett rött chai, som smakar gott, juligt och kryddigt med bl a kanel, kardemumma och kryddnejlika. Det avnjöts i bästa tv-soffan med massagekudden bakom ryggen samtidigt som jag monterade de små igelkottsvantarna och tittade på "Bonde söker fru". Det var finalen ikväll och kärlek spirade så jag satt och fånlog mig igenom hela programmet!


Så här ser igelkottvantarna ut, dom ska bli julklappar till en liten treåring. Det höll på att sluta illa, eftersom vår lilla vovve blev så förtjust i dom, fick tag på en och sprang iväg med den i munnen för att tugga och leka. Jag hann som tur var rädda den från att bli söndertuggad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar