torsdag 12 december 2013

Lucka 12

Dagens bästa; Hurra, hurra, i eftermiddags var jag klar med betygssättning för den här gången! Åkte hem och firade med gott rödvin till älgfärsbiffar, klyftpotatis med rosmarin, tzatsiki och sallad!

Dagens sämsta; Vårt arbetslag har köksveckan på jobbet och på fredagar ska det bjudas fikabröd. Jag passade på att baka en mjuk pepparkaka samtidigt som jag lagade middagen. Det blev lite mycket på en gång, och när jag skulle krossa ett ägg i smeten, så for hela ägget ner. Ooops...
Nog för att det blev krossat alltid, men det var inte meningen att skalet skulle med. Och den förbaskade mixern som i vanliga fall blandar så dåligt, var plötsligt väldigt effektiv med äggskalet! Det  var bara att stå och leta och försöka plocka upp skalbitar. Återstår att se imorgon om jag lyckades....

Dagens julstök; sydde ihop tre julklappssäckar, hoppas det ska räcka till alla paketen.


Dagens julmys; Musikklassernas luciakonsert i Uppsala domkyrka. Höjden av julstämning! Trots att snön smält bort, termometern visar 5-6 plusgrader och det nästan blåser storm ute. Den här konserten är så fin så jag får ståpäls!! Nu ÄR det jul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar