lördag 21 december 2013

Lucka 21



Dagens sämsta; dottern och jag hade stämt träff med äldste son, flickvän och hund i Stabby hundhage. Vi ville överlämna ett par julklappar innan flickvännen skulle bila upp till sitt föräldrahem i Söderhamn för att fira julafton. Regnet strilade intensivt ner, dotterns hund ville knappt gå ut. I början inte jag heller, men som en sann friluftsfrämjare så "finns det inget dåligt väder, bara dåliga kläder". Till viss del hade jag dåliga kläder. Mina trosor visade sig ha förlorat resåren i benen och efter bara fem minuters promenad satt bägge benen mellan mina skinkor likt ett par stringtrosor. Med den skillnaden att "stringen" var 10-12 cm bred......
Jag hoppas att jag varit så snäll i år så att tomten kanske har nya trosor i något paket!

Dagens bästa; Vintersolståndet! Nu vänder det och går mot ljusare tider!! Riktigt bra var också dokumentären om Agneta Fältskog på tv ikväll. Jag blev rörd till tårar (fast det blir jag å andra sidan ganska lätt och ganska ofta)!

Dagens julmys; att efter den blöta hundpromenaden få komma in i stugvärmen, tända ljus, brygga starkt kaffe och tina en saffransbulle!

Dagens julstök; förutom att kånka ner en del saker från vinden, montera ihop julkrubban. Maria och Josef har vinkorkar bakom ryggarna, för att kunna stå.....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar