fredag 20 december 2013

Lucka 20

Dagens julmys; det är något visst med skolavslutningar! På julavslutningen i vår skola är det massor av värmeljus längst fram på scengolvet. Avslutningen inleds med att två elever går och tänder dessa från varsitt håll allt medan vi unisont sjunger "Nu tändas tusen juleljus". Det är så fint!

Dagens bästa; att jag nu har jullov 2 1/2 vecka!! Smaka på den!!!

Dagens julstök; jag har för första gången i mitt liv gjort egen kalvsylta, känner mig så stolt! Jag har gjort köttbullar. Jag har gjort ett glöggtilltugg bestående av olika mandlar och nötter blandade med socker, salt, kanel och ingefära först och därefter i äggvita och vatten, sedan utspridda på en plåt och in i ugnen en dryg halvtimme. Har provsmakat och det var mycket gott! Nu ska jag bryta i bitar och lägga i en glasburk. Jag har också slagit in och rimmat på en julklapp som ska överlämnas imorgon och sist i kväll broderade jag på lovikavantar som också ska bli julklappar.

Dagens sämsta; att klockan återigen är över midnatt. Jag kommer aldrig i säng... Fast å andra sidan kan jag sova ut i morgon bitti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar