torsdag 5 december 2013

Lucka 5

Egentligen har hela dagen varit väldigt bra. Jag gillar mina torsdagar. Men om jag ska välja något så blir det denna;
Dagens bästahttps://www.facebook.com/www.torkildskold.se   (titta på inlägget om städaren)

Dagens sämsta; Har faktiskt inte inträffat "något sämre" idag. Möjligen när jag halkade på stengolvet då jag kom till jobbet, eftersom klackarna var fulla av blötsnö, men jag höll mig på benen, så det kan inte räknas!

Dagens julmys; Idag var grangirlangen jag beställt färdig. Den var fantastiskt vacker med stora kottar i sig. Medan jag veckohandlade låg den i en stor låda i bilen. Stunden när jag packat in alla varor i bagageutrymmet och satte mig i bilen för att köra hem och den ljuvliga, friska grandoften slog emot mig - det var verkligen julstämning!! Tyvärr kunde jag inte sätta den på plats eftersom blötsnön vräkte ner.

Dagens julstök; fick spontanbesök av son och flickvän som behövde hjälp med att sy upp gardiner till nya lägenheten. Dom blev kvar på middag, men efter det sydde jag färdigt servettringarna jag påbörjade häromdagen. Tillsammans med servetterna, alla inköpta glas och en del julklappar börjar äldsta dotterns rum fyllas-det fungerar som tillfälligt förråd fram till jul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar