tisdag 24 december 2013

Lucka 23

 Dagens bästa och Dagens julmys; Just i detta nu har klockan passerat midnatt och jag sitter vid radion i köket och lyssnar till "O helga natt" med Jussi Björling. Tradition och en riktig höjdpunkt vad gäller julstämning. Jag hör den många gånger varje december och varje jul, men inget slår just den här spelningen. Risgrynsgröten är på gång och det är julnatt!!

Dagens sämsta; att vi inte har någon innegran. Jag kände nu ikväll hur mycket jag saknar det. Vi har en fin gran i trädgården, men inget går riktigt upp emot en innegran. Doften saknar jag nog mest!

Dagens julstök; tja, dagen har i princip bara bestått av julstök. Ommöbleringar och omflyttningar i huset inför morgondagens firande. Julbrödet är bakat, skinkan är griljerad. Vi håller fortfarande på att slå in paket och rimma. Och innan jag går isäng måste jag marinera ost i glögg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar