söndag 15 december 2013

Lucka 15

Dagens bästa; är det fler som känner som jag? Jag menar; när man väntar gäster och har bakat, lagat mat och fixat i köket. Man har städat och pyntat, dukat och även fixat till sig själv lite och så får man en stund över. DEN stunden, är den allra bästa! Man kan sätta sig ner och koppla av en stund. Lägga upp fötterna på bordet, och kanske sticka några varv, som jag gjorde idag. Jag var alldeles ensam hemma, det var helt tyst, så när som på diskmaskinen som stod på och så stickornas klirrande ljud mot varann. Precis i den stunden mådde jag så himla bra!!!

Dagens sämsta; strilande regn och 6 plusgrader! Vad är det för decemberväder?? Blä.....

Dagens julstök; inför glöggfikat för elva personer. Jag bakade kex, gjorde en brietårta och lagade en saffranspannkaka.
Dagens julmys; med alla gästerna och vår tredje advents söndag i trevlig samvaro

Och nu har jag avslutat kvällen med att sticka färdigt ett par lovikkavantar, som en kollega ska få på en avtackning på torsdag. Det är dags att samla ihop sig för höstterminens allra sista vecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar