lördag 7 december 2013

Lucka 6

Dagens bästa OCH Dagens sämsta;  SNÖ!!!
Bäst därför att skolbarnen blev som kalvar på grönbete. Landskapet blev tyst och vackert. Det gick att göra snölyktor.
Sämst just den stunden jag skulle ta mig hem från jobbet. Cyklade i drivor och stark motvind och precis då var snökornen, som ven i luften, hårda som små isbitar mot mitt frusna ansikte!

Väl hemma gjorde jag en snölykta!!

Dagens julstök;bestod i att jag sydde två små änglagrytlappar. Dom 
ska med som "gåbortspresent" när vi ska på glöggfest på söndag!
Dagens julmys; blev två!
1. Tillsammans med några elever från min klass klädde vi en gran i skolan. Dom hade själva gjort julpyntet på klasstiden i torsdags.



2. Jag har precis avslutat "Jul med Ernst" på tv4play. Det var elever som frågade mig idag om jag sett programmet igår. Ikväll (när maken gått i säng och jag väntade på att sonen och hans flickvän ska hämta hunden som jag vaktar medan dom är på fest) satt jag och "gottade mig" framför datorskärmen.
Nu har jag fått minst två tips som jag ska förverkliga här hemma till jul! Tack Ernst!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar