lördag 14 december 2013

Lucka 14

Dagens bästa; lilla älsklingsvovven som kom och voffade vid sängkanten i morse. Hon ville upp till mig. Såklart att hon fick det! Hon kröp bestämt ner under täcket och la sig tillrätta mot min svank och fortsatte sova. Jag gick upp en timme senare, men gick och skrotade i morgonrock halva förmiddagen. Dottern och jag åt frukost framför adventskalendern. Jag satte på en tvättmaskin, vattnade blommor, gjorde en chokladmousse, läste tidningen, och "gick och plockade" i största allmänhet. Så skönt att inte ha en tid att passa! Så småningom gjorde jag mig iordning och cyklade ner på stan i värsta snöfallet!
Gick in på den här butiken;
http://www.rostinredning.se/
Så här fin skyltning hade dom! Och massor av sköna inredningsprylar!

Dagens sämsta; efter ett par timmars julklappsjakt hade jag bestämt mig för att köpa en sak jag sett i en butik. Det skulle bli den allra bästa gåvan! När jag kom till butiken, så visade det sig att det jag skulle köpa var skadat, fördärvat. Den här saken var unik och fanns inte i fler exemplar. Det blev inget köp, och tanken på den perfekta gåvan, gick om intet!

Dagens julstök; Det blev pepparkaksbak till min julspotifylista och vi sjöng med för full hals medan hjärtan, grisar, får och granar hamnade på plåtarna.
 Dagens julmys; kanske inte så mycket jul, mer än bordsduken. Men mysigt var det med middagsgäster och fondue. Så länge sedan vi åt det!

Och på det har klockan blivit sent, snart dags för ny "lucköppning"!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar