torsdag 19 december 2013

Lucka 19

Dagens bästa; eftermiddagen med vår fantastiska klass 7b. Innan jullovet hade vi en kanoneftermiddag med våra underbara elever i klass 7b. Vi bjöd på knäck, chokladrutor och julmust och såg en riktigt bra ungdomsfilm om trakasserier via nätet. "Cyberbully", jag tänker kolla med min dotter. Om hon inte sett den, vill jag att hon gör det!

Dagens julstök; På förmiddagen var jag och handlade största delen av julmaten. Ett par tusenlappar fattigare, men skönt att handla när butiken inte är knökfull av folk!

Dagens julmys; när en kollega som varit professionell operasångare sjöng Sibelius julvisa på vår julfest. Den är så vacker!! Kolla här om du inte vet vilken jag menar;
http://www.youtube.com/watch?v=7xd0lDPdhuk
Festen var för övrigt riktigt lyckad. Vi började redan klockan fyra med glögg. Sedan var det avtackningar av två mycket kära kollegor. Jag kommer att sakna dom mycket och det blev faktiskt riktigt tårögt en stund. Vi fick god julmat och kunde köpa vin, öl och snaps i baren, så stämningen steg vartefter timmarna gick. Det var snapsvisor, sånguppträdande, anekdoter från förr och musiktävling. Folk troppade av vartefter. Jag var kvar till sist, och avvisade vänligt men bestämt en lätt salongsberusad kollega som försökte övertala mig att till vårterminen ingå i en ukuleleorkester där vi skulle spela och sjunga gamla religiösa slagdängor.... Till sist gick larmet och Securitasvakter kom innan vi hann avlarma och ringa. Exakt där slutade festen. Rektor blir nog inte så glad imorgon...
Dagens sämsta; att jag fick för mig att klippa luggen när jag kom hem efter festen.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar