måndag 2 december 2013

Lucka 2

Dagens bästa; Den goda köttsoppan vi åt till middag, kokade den på älghögrev i förrgår!
Dagens sämsta; IT-mötet på jobbet
Dagens julstök: Här tror jag snålheten bedrog visheten.... Vill duka med tygservetter på julafton, men tyckte att styckepriset var för dyrt, eftersom vi behöver 25 stycken. Istället införskaffades fyra meter lin/bomullstyg, två rullar sytråd och vingnål till symaskinen. Tidsmässigt har det tagit mig knappt fem timmar att riva tyget, stryka kanterna och sy med mönstersöm på alla fållar. Kunde kanske varit värt att köpa färdiga istället!
Dagens julmys; En stor latte och en ljuvligt god pepparkakscookie. Hade jäktat på jobbet hela dagen och fick skynda mig till mammografibesök nere på stan klockan 14. Skulle tillbaka på ett IT-möte, men måste få i mig kaffe, därför smet jag in på Espressohouse och sjönk ner i en av deras sköna skinnfåtöljer med mitt fika. Bara satt där och tittade på julsstämningen och folk en stund innan jag tog mig tillbaka till jobbet.
Nu ska jag bara vänta på att nagellacket ska torka innan det är dags att sova!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar