söndag 7 april 2013

Påsklovets sista dag!

Jaha, så var det slut då; påsklovet! Rysligt så snabbt det gick.... Jag hann dock med så gott som allt som jag föresatt mig att göra den här lediga veckan.
En sak hann jag inte; olja in badrumsbänk och alla skärbrädor. Jag hade slut på paraffinolja och jag skaffade aldrig någon ny.
Men livet går inte under för det!
Jag hann med annat och jag hann njuuuuuta!! Nu gäller det att ta vara på kommande dagar också. 10 veckor kvar att arbeta innan sommarlovet är här-och jag vet att efter påsklovet så går det extra snabbt!

Vi har avnjutit lammstek, råstekta rotfrukter med pestotäcke och ett gott rödvin ikväll! Maken har jobbat hela dagen, han har monterat och satt upp väggskåp i tandhygienistens behandlingsrum. Själv har jag gympat, bakat, manglat och sytt. Utanför fönstret föll ömsom snö och ömsom hagel, då och då tittade även solen fram. Ett äkta aprilväder alltså!

Nu får det bli en kopp roiboste och en nybakad liten jordnötskaka innan sängen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar