torsdag 11 april 2013

Träna självkänsla ger motion för själen!

Vilken härlig dag jag haft idag!!
En ganska kort  men intensiv arbetsdag, fyra lektioner med ett utvecklingssamtal däremellan. Jag cyklade hem och bryggde kaffe och tinade en bulle-ja, jag vet att det är en värdelös lunch, men god!! Sedan satte jag mig att skriva ett cv för första gången i mitt liv. Och ett personligt brev. Och en inbjudan. Jag var sååå flitig!
Före kl 16 skulle dottern och jag hämta ut våra pass, så vi trampade iväg på våra cyklar och gjorde det! Gick betydligt snabbare än att GÖRA passen!! Därefter gick vi ut och åt middag på en liten kvarterskrog i Fålhagen och direkt därifrån cyklade vi till Svenska hudvårdskliniken. Dom hade mingelkväll med bubbelvin och jordgubbar och så föreläsning om hudvård och försäljning med 20 % rabatt! Och det kom så lite folk att jag  fick påfyllning i glaset tre gånger. Vilket jag inte hade något emot. När vi gick fick vi varsin goodiebag med ett resekit med hudvårdsprodukter. Otroligt generöst!
Dottern cyklade hem härifrån, men jag hade anmält mig till ännu ett mingel ikväll. Den här gången på Lundeq bokhandel i forumgallerian där Mia Törnblom skulle prata runt sin nya bok "Du säljer" och vi bjöds på vin och snacks.
Jag tycker så mycket om henne, man blir så GLAD av att höra henne. Och även om hon ibland upprepar sig-hon var ju med på träningsresan till Turkiet i fjol så tål hon att höras om och om igen! Som hon sa; man FÅR inte självkänsla av att läsa mina böcker. Lika lite som man får motion av att läsa en bok om träning, eller att man får en kaka av att läsa en kokbok. Men man kan få inspiration till att börja TRÄNA! Och att träna självkänsla ger motion för själen!
Jag känner mig glad och sprudlande efter kvällen (och jag tror inte BARA det är bubbelvinets förtjänst)! Har boostat energi genom inspirerande människor!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar