måndag 29 april 2013

Lycka är....

...att vakna halvsju en måndag och i det samma man slår upp ögonen inse att man är ledig!!
Vi har ju arbetat in den här dagen med två kvällspass tidigare under terminen.
Och jag har fått så mycket gjort idag! Började med att byta alla sängkläder, tvätta, och hänga ute på altanen för att torka.
Jag kokade kalops...
...och innan jag åt den,
deltog jag i ett svettigt skivstångspass på Friskis & Svettis.

Därefter fick jag äntligen tid att klippa till och sy
nya kuddar till dotterns nya överkast.
På kvällen hade jag anmält mig till en workshop i smyckestillverkning på Kaleido.
Detta åstadkom jag! Det är stickat, virkat, snott, böjt och snärjt av färgad metalltråd. Kul att prova textila tekniker i andra material, men nog inget som jag kommer att hålla på med i någon större omfattning. Tänker prova det med elever.
När jag cyklade hem regnade och blåste det och termometern visade på +  5 grader. Mötte horder av studenter som var påväg att fira skvalborg med öl- och ciderflaskor i händerna. Burr....
Själv kokade jag riktigt varm choklad och så samlades familjen runt köksbordet. Maken var också frusen, efter hemmamatch med Sirius fotboll. Dottern hade suttit i bastun med gurkor på ögonen och haft en hemma-spa-kväll. Imorgon bitti ska hon på champagne-frukost, då kan det vara  bra att grunda kvällen innan med varm choklad tillsammans med mor och far!!
Jag avslutade kvällen med att ta igen avsnitt 2 av den danska serien Borgen på svtplay.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar