tisdag 16 april 2013

I have chosen to be happy, because it is good for my health!

Oj, oj vilka serenader fåglarna höll i eftermiddags! Det hördes ända in i klassrummet trots stängda fönster. Plusgrader, mulet och regn. Det doftade mylla när jag cyklade från jobbet. Vårmylla! Nu vaknar allt och vi går mot härliga tider.
Jag är sugen på att fixa lite penseér och sätta i kruka till helgen. Hoppas jag får tid över till det.
Vi har presentbekymmer, maken och jag, vi satt länge kvar vid middagsbordet ikväll och brainstormade ideér till en 40-åring och en 60-åring. Jag vill ha något personligt och helst ska någon del av gåvan vara hemmagjord. Men den här gången är det för ont om tid för det. Båda har nämligen redan fyllt och ska firas snart, snart.  Det är roligt att ge, särskilt när man träffar rätt och får till något personligt och uppskattat. Men dessa tål att tänkas på ett litet, litet tag till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar