onsdag 10 april 2013

"Der ingen skulle tru at nokon kunne bu"

Av någon anledning blev inte gårdagens blogg publicerad, därför är det två onsdagsinlägg!

Har just avslutat den här dagen med att titta på ett av mina favoritprogram på tv. Den norska dokumentärserien "Där ingen skulle tro att någon kunde bo" Om människor som valt att leva på väldigt avsides belägna platser. Otroligt naturskönt, ofta enligt gamla traditioner. Slitsamma liv, men man har funnit en mening och man har valt sitt liv med omsorg! Jag gillar den tanken. En gång i tiden hade jag en dröm om att bo på landet och ha får. En slags romantiserad dröm om ett "gröna-vågen-liv".  Egentligen är jag nog en inbiten stadsmänniska som är alldeles för bekväm för det som skulle krävas av den sortens liv. Men jag fascineras verkligen av människor som lever så!
Åt min kvällsmat framför tv:n tillsammans med dottern. Det blev rostat bröd med getost och fikonmarmelad. Mums!! Maken är, som vanligt på onsdagar, på tandläkarhögskolan.
Dagen har annars varit intensiv och ganska lång, personalmöte till kl 18 och sedan åkte jag och veckohandlade eftersom bilen kommer att vara borta torsdag-fredag. Maken ska med personalen till Eskilstuna på konferens. Visst kan man cykla och handla, men eftersom jag handlar för en hel vecka, så är det rätt skönt att köra bil, det brukar bli några kassar!! Dessutom har jag alltid med mig flera kassar med återvunnet TILL miljöstationen utanför butiken. Det är ett evigt kretslopp av fraktande fram och åter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar