måndag 8 april 2013

Långrandigt!

Varje morgon läser jag ett "dagens ord". Sedan ett par månader har det varit via FB och Torkild Skjölds sida i "personligt ledarskap".

I morse stod det; "Att möta en ny dag är som att öppna ett nytt anteckningsblock. Antingen känns det långrandigt (linjerat), inrutat (rutnät) eller helt blankt att fyllas med precis vad du vill!"

Jag önskar att det alltid kändes som den sista raden;  "blankt att fyllas med precis vad du vill". Men just idag har det för mig varit linjerat dvs långrandigt!!
Vilken seg dag!! Eleverna var trötta och okoncentrerade, jag var trött och less och dagen blev lång. Efter sista lektionen och ett utvecklingssamtal cyklade jag på gympa och inte ens det var roligt, jag var bara trött och grinig.
Jag som varit ledig en vecka och borde ha samlat massor av energi och arbetslust. Kanske är det bara en tillfällig svacka och allt känns bättre imorgon?! Det är ju inte "hur man har det" utan "hur man tar det"!
Dessutom avskyr jag gnälliga människor-och nu känns det som jag varit en själv!
Aj, aj - det får bli ändring. Nu kommer ett par tyngre dagar, men sedan har jag trevligheter att se fram emot,
 så nu ska jag dricka en kopp te och fokusera på det som är bra!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar