lördag 1 september 2012

Thaimatsfrosseri!

Ikväll har vi verkligen frossat i underbart god, hemlagad Thaimat! Bror och svägerska kom över med grytor, formar och uppläggningsfat. Vi var sju personer till middagsbordet, men det var nog mat till tjugosju personer!!! Dessutom hade hon lagat ett svenskt recept på äppelkaka till efterrätt, så nu har man fått knäppa upp byxorna. Det har regnat hela långa dagen, riktig höstkänsla, vilket väl passar in på dagens datum som innebär start för första höstmånaden. Jag har "höstpyntat" köket med lite brunt och gult istället för som i somras; rosa och blått. När jag var klar satte jag mej vid datorn och slog på resor! Malaysia till nyår, det hade vart nåt.... Men det var faktiskt slutsålt, iaf på Vingresor. Många helgdagar i år så folk passar på. Vi har ju lyxat med nyårsresor två år i rad, och dom har varit bokade redan i augusti. Det är lätt att få "blodad tand", och nu känner jag suget efter att ha en liten resa att se fram emot. Bortskämd!?, ja litegrann tror jag!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar