onsdag 19 september 2012

Blixt och dunder!

När vi satt i personalrummet på klasskonferens i eftermiddag bara öppnade sig himlen och regnet forsade ner! Plötsligt lystes himlen upp av en rejäl blixt och efter ett tag mullrade åskan på. Tack och lov hade allt upphört när jag kvart över fem smet från mötet och cyklade till Friskis & Svettis. Äldsta dottern stod vid spisen och lagade till pasta med lax och broccoli när jag kom hem kvart i sju. Det var bara hon och jag hemma. Maken var till tandläkarhögskolan i Huddinge på föreläsning och yngsta dottern firade ett-årsdag med pojkvännen på restaurang. Vi åt tillsammans och jag blev under tiden förhörd på körkortsteori. Om man säjer som så, är jag nöjd med att inte behöva göra ett prov nu!! Efter disk och lite småplock bänkade vi oss framför teven och "Bonde söker fru". Ja, ni får tycka vad ni vill, men det är faktiskt ett program jag brukar följa. Min kusin Åke, som är bonde, har däremot inget till övers för den serien. Han berättade att det är ett program fullt av smygreklam. Tydligen ställer man dit speciella maskiner, traktorer o dyl på gårdarna, i rent reklamsyfte. Men jag bryr mig ju inte om det materiella, det är möten mellan människorna som är det roliga. Och medan jag tittade virkade jag på rosor till en sjal som jag stickat färdigt. Tänker montera den och sätta på 3 st rosor som dekoration.
Garnet har jag köpt på Ölands ullspinneri och beskrivningen finns på deras blogg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar