fredag 21 september 2012

Fönstertvätt och Detox!

Imorse kl 07.00 kom en taxi och hämtade maken. Han ska vara i Bordeaux och spela golf i en vecka. Jag åt min frukost, läste tidningen, och eftersom jag inte behöver vara på jobbet förrän kl 10.00 på fredagar tog jag och testade min nya fönstertvättapparat! Köpte den igår. Har hört flera olika bekanta lovprisa denna manick, och nu slog jag till och köpte mig en egen. Det var en bild på en leende kvinna på förpackningen, och faktum är att jag såg lika glad ut när jag använt min apparat på hallfönstret. Det var faktiskt ROLIGT att tvätta fönstren, så jag fortsatte med köket och vardagsrummet. Sen tog batteriet slut så jag fick sätta den på laddning, men ska återuppta fönstertvätt på övervåningen senare i helgen! Har aldrig tidigare lyckats få så fina och blanka fönster på så kort tid utan så mycket ansträngning!! Idag startade vi vår GI-månad. Det är tredje året nu, som jag lagar GI-mat i september. Det började med att jag fick en kokbok och där var så många goda och lättlagade recept att jag kör med dom då och då, och nu är det dags för en hel månad med enbart GI-kost. Dessutom passar jag på att detoxa. Har köpt från Holistic, ett pulver som jag blandar 2 tsk av i 3-4 dl vatten och dricker två gånger om dagen och så tar jag 2 st "balanserande" kapslar till. Det har jag nog också provat 3 ggr tidigare. Inte är det jättegott, men jag tror att det gör gott! På 80-talet fastade jag vid några tillfällen, men det var jobbigt, det här är snällare mot kroppen. Jag tar bort kaffe och all alkohol, minskar på mejeriprodukter och äter GI-kost och extra mycket grönsaker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar