måndag 17 september 2012

Bildgalleri från helgen

Sedär, ett litet bildgalleri över min Sörmlandshelg! Den började precis sådär härligt som jag beskrev i lördagsmorse; vi tog vägen förbi Flen och Jurss mejeri och inhandlade ost (för över 800kr!). Den spännande Granbarksosten kunde avnjutas i solgasset på verandan med ett glas kall cava, och landskapet var precis så vackert som jag visste. Sedan fortsatte vi med en lång, härlig lördagsmiddag med mycket prat och skratt. Söndagen tog jag min moster och mina flickor och åkte till Årdala kyrka för att gå på gudstjänst. Och det blev nästan en god gärning! Vi höjde närvaron i kyrkan med 100 % när vi fyra kom in! Det var nattvardsgudstjänst, så vi fick en rejäl dos med guds ord. Det var en mycket bra kvinnlig kyrkoherde,hon var inte alls sådär högkyrkelig utan pratade fritt ur hjärtat på ett sätt som alla förstod! Det kändes som att hon vände sig speciellt till mina flickor, tror inte hon var så van vid ungdomar i kyrkan! Dessutom fick jag mej en nostalgitripp; vi sjöng psalmen "Morgon mellan fjällen", den psalm som jag började varenda skolmorgon med på lågstadiet, och orden satt faktiskt kvar! Min kusin var hemma och ordnade kyrkkaffe tills vi kom hem, och sedan tog vi en långpromenad i skogen, det var där vi stötte på kopparödlan på bilden! Efter söndagsmiddagen spelade vi kort och så var det dags att bege oss mot Skavsta flygplats utanför Nyköping där vi skulle hämta upp sonen som kom från Warszava. Det var en hårsmån från att vi krockade med rådjur i skogarna för Nyköping, men tack och lov gick det bra. Jag är inte heller så förtjust att köra i Stockholm, men det var ganska lugn trafik så det gick också bra, vi var hemma vid 23-tiden och då bjöd maken på te och nybakade scones! Sen var det skönt att krypa isäng.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar