torsdag 27 september 2012

Själskraft, själakraft, stjäl inte min kraft!

Torsdagar är egentligen min simdag, men idag fick jag istället stå och se på när min klass 9c simmade. Det var halv friluftsdag på Fyrishov, och då spelar det ingen roll att man egentligen ska gå hem tidigt, det är bara att ställa upp och fortsätta arbeta. I 2 1/2 timme stod jag och kollade och prickade av elever som dök långt djupt och högt, som hoppade, flöt och trampade vatten en viss tid. Alla nior ska försöka ta järnmagistern. Det var varmt och kvavt, hög ljudvolym och ganska stressigt att hålla reda på flera elever samtidigt, både vad gäller tid och utförande, så jag kände mig ganska trött när jag cyklade hem. Men det var tomt i kyl och andra matförråd, så det var bara att sätta sig och veckoplanera mat och åka och handla. Efter en kopp te gick det rätt bra ändå. Yngsta dottern hade varskott om att hon skulle ha tjejmiddag ikväll, så jag åt en tidig middag själv innan alla kom och sen drog jag iväg på gympa. Nu har jag badat och tvättat håret och sitter med en kanna te i sovrummet. Nere i vardagsrummet är det musik och tjejsnack, alla skolor har stängt imorgon för vi lärare har studiedag. Möjligheten finns att det kan bli sent där nere. Men jag är så trött att jag förmodligen somnar tvärt, och dom är inte högljudda. Det är faktiskt bara mysigt med folk hemma! ps. rubriken kommer från Sanna Edhins bok "Sluta kämpa-börja leva", som jag läser för andra gången. Finns mycket tänkvärt där!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar