söndag 9 september 2012

Favorit i repris!

En av mina lediga sommardagar satt jag med ett yllebroderi och de första sommarprogrammen och njöt! Jag åstadkom då ett mobiltelefonfodral som jag blev mycket nöjd med och haft stor användning för. Tyvärr försvann det fodralet under klassresan i förra veckan, jag måste förlagt det i samband med att jag laddade telefonen. Hade hoppats att någon av mina två stugdelare på något sätt fått med sig det i sin packning, men ingen av dom har hört av sig, så jag har väl slarvat.... Idag beslöt jag att "göra repris" på min sommardag. Maken och äldste sonen skulle tillbringa dagen på golfbanan, yngsta dottern for till städjobbet och den äldsta skulle lyxa med brunch på Gillet och sen fara vidare till en kompis ute på landet för att plocka kantareller. Alltså var jag alldeles ensam, och eftersom det fortfarande inte är gympaläge så laddade jag upp med vadmal, ullbroderigarner och datorn och satte igång! När solen tittade fram, flyttade jag ut på trappen och satt där och broderade och lyssnade. Jag hann med två sommarprogram med Anders Carlsson, paralympiksimmaren och Lotta Lundgren, matskribent och sedan två vinterprogram med Fredrik Lindström och Hans Rosenfeldt. Och mitt mobilfodral blev färdigt och riktig bra! Nu har vi avnjutit söndagmiddag; bruschetta med tomater och halloumi, lax med kantarellpytt och fruktsallad och glass! Är man laddad för vardag imorgon???????

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar