onsdag 12 september 2012

Mindful!

Medlemmarna i syjuntan har just lämnat huset och jag har plockat undan och satt på en diskmaskin! Ikväll hann jag inte handarbeta så mycket eftersom jag var värdinna, men jag fick ändå provstickat ett garn från skolan och gjort tre förslag på pannband till mina elever, nu när sticksäsongen börjar komma igång. Vi pratade mycket om mindfullness ikväll, eftersom en av oss gått en kurs i just detta. Och då inser jag att jag faktiskt är ganska "mindful" redan-alldeles av mej själv, utan kurs!! Det måste väl vara bra?! Annars har dagen bjudit på lektioner på förmiddagen, en sushi-lunch på väg till eftermiddagens workshop i web-hantering, och så tre timmar av data-arbete med två andra kollegeor. Vi insåg då att vi glömt rätt mycket av endagskursen i våras, och imorgon är det meningen att vi ska starta upp att snickra ihop skolans hemsida. Oj, oj, oj-har man kanske tagit sig vatten över huvudet??? Det blir till att hoppa isäng och försöka sova lite, så att hjärnan är någorlunda utvilad innan vi ska sätta igång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar