söndag 23 september 2012

Den som spar han har...

Tänk så bra det är att ha sitt lilla tyglager ändå!! Idag fortsatte jag putsa fönster med minfantastiska lilla nyinköpta apparat. Då såg jag att jag behövde byta gardiner i sovrummet. Dom som hängde där sydde jag till äldste sonens första egna vardagsrum, så dom har en hel del år på nacken och passar egentligen inte så bra in. Men det gjorde tyget jag fann i mina gömmor. Ett Strömmatyg, inköpt någon gång 1982-83 när vi med textillärarutbildningen gjorde ett studiebesök på Strömmafabriken i Norrköping. Tunnt, vitt bomullstyg med gröna ränder i två nyanser, som precis matchade tapeten i sovrummet! Så det var bara att sätta sig vid symaskinen och nu sitter dom på plats och det blev riktigt bra! Så det lönar sig allt att spara!! Annars tycker jag helgen gått på tok för fort, jag hann inte med allt jag velat göra, men nu är klockan över 23 och det är dags att sova så att man orkar med en ny arbetsvecka. Men som jag brukar intala mig själv; -Gräm dig inte över det du inte fick gjort utan var nöjd med det du hann göra!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar