tisdag 25 september 2012

Att göra eller inte göra, det är frågan!

Imorse kl 8.00 hade jag en bokad tid hos Memira. Ni vet, det där företaget som gör ögonoperationer så att man slipper bära glasögon. Christer Lindarv och Carolina Kluft gör reklam för dom. Hade någon frågat mig för ett halvår sedan så skulle jag sagt; -Aldrig att jag ska operera mina ögon!Det verkar så himla läskigt!! Sen gjorde min syster operationen. Hon har varit glasögonbärare i hela sitt liv, så fick hon för ngt år sedan starr och måste ändå göra en operation. Det blev hos Memira-och hon är så nöjd. Till saken hör att hon fick bjuda in fyra vänner att göra en gratis undersökning, dvs en koll som talar om vilken typ av operation du kan göra. Det var en sådan första undersökning jag gjorde imorse. Man konstaterade att jag hade tjocka, fina hornhinnor så där var inget problem. Sen hade jag väldigt kraftig astigmatism vilket gör att man måste specialbeställa nya linser så min operation skulle bli dyrare. Men det som fick mig att bli mest tveksam är att jag efter operationen kommer att få samma syn som jag har med linser. Det är en ok syn, men när jag tar av mig linserna ser jag skarpare på nära håll, och det skulle komma att gå förlorat. Jag måste kanske ha några billiga förstoringsglas om jag ska göra något rikitg pilligt, t ex brodera vitt på vitt. Så nu är jag i valet och kvalet. Är det värt pengarna?! Jag har bokat in mig på nästa förundersökning också, sen måste jag ta ett beslut. Men då hinner jag prata med min optiker och med min syster och ta en allvarlig funderare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar