tisdag 18 september 2012

Låt all förändring börja med oss själva!

De orden läste jag imorse i Mia Törnbloms bok. Visst är det alltid med sig själv man måste börja, oavsett vad det gäller. Jag har tänkt rätt så mycket på det sista veckorna på jobbet t ex. Jag känner att det är fler och fler områden som jag inte tycker är ok, men som jag måste acceptera och göra, eftersom det numera ingår i mitt arbete, styrt ovanifrån. Arbetsvägra kan jag inte göra, jag måste acceptera och genomföra. Men förändringen skulle kunna vara, att byta arbete, det är något jag kan påverka, VAD jag ska arbeta med, eller kanske bara ta ett sabbatsår och studera eller något annat. Eller dom där extra kilona som jag drog på mej i somras, den enda som kan göra något åt att dom försvinner det är ju jag. Genom att äta mindre portioner, nyttigare mat, dricka mindre vin och träna mer. Eller att jag vill få mer tid över för skapande-den enda som kan göra något åt det är jag själv. Genom att prioritera om min tid. Listan kan göras lång, men om man ska orka genomföra förändring, är det nog bäst att börja med ett steg i taget. Och att ha uthållighet och tålamod! Och att inse att det bara finns möjligheter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar