onsdag 5 september 2012

Övning ger färdighet?

Igår var jag på första kurstillfället i frihandskviltning på Quiltbiten här i Uppsala. Vi fick i hemläxa att sy minst 10 minuter varje kväll till nästa kursträff om en månad. Jag inser att det behövs. Har just suttit i 25 minuter och sytt, sytt. Jag anser mig vara en ganska van sömmerska som kan hantera symaskinen och få till riktigt bra alster emellanåt. Men när det gäller det här området, känner jag mig som att jag inte kan någonting!!Jag känner mej oerhört fumlig och de svängar och mönster jag försöker åstadkomma ser inte riktigt kloka ut. Det blir hackigt, snett och vint och stygnlängden varierar från minsta möjliga till jättehopp på 4-5 mm!! Ändå är det oerhört enkla rader med svängar, kanske 7-8 olika, som vi ska göra på en lapp och ta med och visa nästa gång. Det blir till att vara flitig med hemläxan och hoppas på att det lossnar litegrann om ett tag!! Nu får det dock vara bra för ikväll, jag sitter nämligen och spänner mig så att axlar och nacke blir styva och ömma. En kopp te och så tidig sänggång står på programmet istället!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar