tisdag 1 mars 2022

Vårmånaden Mars är här!

Mina dagar på Vintergatan i Insjön tillsammans med dottern och bulldoggen Frasse blev ett härligt avslut på mitt sportlov!


Det blev gos med vovven.


Jag putsade fönstren i det vackra huset.


Fyllde det med vårblommor,


 och bakade semmelbullar.


Vi åt söndagsfrukost på finporslin.


Vi gick långpromenader i det ljuvliga vintervårvädret


lyssnade till fågelsång och njöt medhavd matsäck.


Vi åt goda middagar och drack vin och till lunch innan mitt tåg gick hem igår, så bakade jag tunnbröd och gjorde skagenröra som vi avnjöt i solgasset mot uthusväggen.

Visst var det skönt att komma hem till maken också, det är ju här i radhuset med honom, som jag hör hemma, även om jag nog egentligen i mitt hjärta och min själ ville bo i ett sekelskifteshus......

Och idag har vi gått in i vårmånaden Mars,
Sofia Sievertsdotter skriver;
På våren får vi möjlighet att skjuta nya skott, frigöra den inre vintern och kasta oss ut på gräsmattor av frihet.


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar