onsdag 30 mars 2022

Min lott-olika lotter-lotteri.....

 I samma ögonblick som jag 06.40 gick ut i morgonrocken för att hämta tidningen- och fick en kallchock, termometern visade - 9 grader! I samma ögonblick fick jag en snap från Maldiverna där dottern klev i det turkosblå, klara vattnet utanför sin bungalow för ett morgondopp, och termometern visade+ 29 grader!

Olika falla ödets lotter.......

Berättade om det på lunchen för en kollega som bittert sa; -Själv var jag på bröllopsresa till Maldiverna för 30 år sedan, vi hade skit-tråkigt, det fanns absolut ingenting att göra, och sen slutade det med skilsmässa.......

Som sagt, olika falla ödets lotter!

Min egen lott, att till sommarlovet sluta arbeta som lärare, känns just idag extra bra! Efter vårt sedvanliga onsdagsmöte, där vi bl a fick information om att ännu en administrativ uppgift läggs på vår arbetsbelastning, så var det ett par kollegor som efteråt kom fram och gratulerade mig till få sluta jobbet snart! Jag har inte ork eller intresse att gå in på vad saken gäller, men jag kan tycka att det är lite sorgligt att allt blir så "byråkratiskt". Vill inte säga att "det var bättre förr", för så är det absolut inte, men en hel del var så mycket enklare, det kan jag inte låta bli att tycka. 

Och i skrivandets stund -apropå lotteri- så känns det som jag dragit högsta vinsten när jag nu får krypa till sängs och sova!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar