onsdag 2 mars 2022

Viktigt att känna tacksamhet för livet som är!

 

Nerslag i ögonblick från dagens jobb!

En mamma som skickat ett tidigt morgonsms; RING MIG. 
Jag ringer upp och får prata med en hulk-gråtande mamma vars son fått kränkande sms från skolkamrat. Dom kommer från Ryssland men har sin släkt i Ukraina och har nu blivit kallade för "ryssjävlar".

En flicka i klassen som kommer och panikgråter över att hon måste visa sig i bad-dräkt när vi ska åka och simma.

En pojke som frågar mig; -Finns det ingen lag på hur länge man få man vara utkörd från en lektion?

En flicka som kommer och spyr galla över sin matematiklärare för att hon tycker att matte-provet var för svårt.

En kollega som försvarar varför hennes son (som är min elev) var tvungen att ringa henne på lektionstid igår.

Vår rektor som berättar om kommunens lönekriterier och att man inte kan förvänta sig att få någon löneförhöjning, det handlar om att balansera och att få rätt lön för utfört jobb. (snacka om floskler)

Ett möte där vi reviderar vårt årshjul med aktiviteter inför nästa läsår. Måste säga att jag kände mig måttligt delaktig.....

Och jag känner att det är så viktigt att känna tacksamhet för livet som är!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar