fredag 18 mars 2022

Här i ditt knä


Stina Wolter är en riktig mångsysslare! Stötte första gången ihop med henne, då hon höll vårtal på Valborgsmässoafton här i Ekeby vid kasen i slutet på 80-talet. Så duktig talare!
Hon en fantastisk konstnär, författare, duktig på att samtala med folk i Karlavagnen, en modig kroppsaktivist, galet härlig att se i Let´s dance, en outtröttlig talare som står upp för orättvisor och kommer med icke filterredigerade bilder och klokheter på instagram och så sjunger ju människan också. 
Man kan bli grön av avund över all energi!
Just den här sången passar så himla bra in i tiden vi lever i just nu!!

Det får bli min inledning till denna helg. 
Korkade upp en flaska bubbel som maken och jag skålade in helgen med när jag kom från jobbet. Nu har jag badat och ska laga lite mat allt medan maken badar. Sen ska vi titta på Talang-finalen på Tv-4 där jag hört rykten om att Johan Ståhl ska göra ett nykomponerat magi-nummer i starten.

Trevlig fredagkväll alla!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar