måndag 28 mars 2022

1-årskalas och magsjuka


Ett gäng ugglor i en liten rund box slogs in i paket, för igår var det kalas för yngsta barnbarnet. 
Imorgon fyller hon ett år, men det är svårt att få till att träffas på en vardag så det fick bli ett tidigarelagt firande. Själva huvudpersonen tog det hela med ro, och förstod nog inte alls varför det sjöngs och hurrades, och paketen var måttligt intressanta, en blå snörstump fångade mest hennes intresse. Men farmodern njöt i fulla drag eftersom det var första gången sedan september som hela familjen var samlad.  


I eftermiddags satt dessa två på Arlanda på ett flygplan, på väg mot sin bröllopsresa till Maldiverna! Men det höll på att ta en ände med förskräckelse. Dottern blev magsjuk i natt! Den gemensamma frukost vi skulle avnjuta i lugn och ro i morse, blev för hennes del, en avslagen pepsi i små klunkar, och så fick hon stoppa i sig allehanda "stoppande" tabletter som hennes maken drog iväg och köpte på apoteket. Sen är det bara att hoppas att detta var något väldigt tillfälligt, att hon fått ur sig allt och att hon inte smittar sin make. I så fall blir det nog inte så romantiskt som tänkt.....

Vill bara klargöra att detta INTE hade något samband med oxsvans-ragun jag bjöd på till middag igår!! Den smakade ypperligt gott tillsammans med risotto Milanese, nybakat bröd och ett bättre italienskt rödvin, och vi var 6 personer som åt. 

Ibland tänker jag att hon framkallade det med tanke-kraft, eftersom hon varit så nervös att något skulle hända så att resan inte skulle bli av, men å andra sidan så var hennes make magsjuk förra veckan, kanske hade det något samband med det. Vem vet, jag behöver inte försöka bry min hjärna med någon smittspårning.

Det jag behöver bry mig om just nu är att ta ut plåten med kardemummabullar ur ugnen så att dom inte bränns vid!


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar