tisdag 11 maj 2021

Vår-explosion!


Så kröp plötsligt termometern upp till 19-20 grader och allt exploderade! 
Skolgården var varje rast fylld av spralliga, hormonstinna ungdomar. 
Maskrosorna poppade upp i gröngräset och gjorde det alldeles gulprickigt. 
Slånbärsbuskarnas knoppar svällde och började spricka.
Grannarna var ute i sina radhusträdgårdar och påtade i rabatter, spelade badminton eller stod o pratade. Studenterna i Flogsta spelade volleyboll, basket, gick på lina, grillade eller satt i stora horder och pratade och skrattade.
På stigar och cykelbanor trängdes löpare och cyklister. 
På allmänningens fotbollsplan skrek och tjoade glada barn.
Varenda hundägare var ute och rastade sina fyrfota vänner.

Själv var jag extremt trött efter arbetsdagen. Fortsatt nästäppa och rinnande ögon, som kanske får lite extraskjuts pga pollen.... Men jag tog mina stavar och travade ut i naturen efter middagen. Försökte fejka energi! 
Det gick väl sådär, men kändes ändå väldigt skönt!

Och imorgon är det veckans sista arbetsdag, trots att det bara är onsdag!
Jag har lagt en flaska rosé på kylning och tänker att eftersom värmen ska hålla i sig, är det ett ypperligt tillfälle att göra en somrig Ceasarsallad till middag och dricka säsongens allra första rosévin!
Jag ska ju dessutom få min allra första Covid-vaccination, så det kan man väl fira!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar