torsdag 27 maj 2021

Ord och inga visor - förlåt, bilder skulle det stå

Det går inte att ladda upp bilder här ikväll. Och då föll allt platt. För en bild säger mer än 1000 ord, är det inte så man säger?! 

Jag som plockat de mest knoppiga liljekonvaljerna i plaskvått Majväder och endast 6 plusgrader.

Jag som fått en trave böcker som kom i brevlådan idag.

Jag som bakat till personal-fikat i morgon och nallade en bit av den ljumma rabarberkakan med kardemumma och pärlsocker nu ikväll.

Och sist, men inte minst. Jag som ville visa upp min förstfödde lille parvel när han var 6 år och blåste ut ljusen på sin illgröna födelsedagstårta. Han med de blondaste lockarna och äppelrunda kinderna. Han som bar en hemsydd tröja i gult med lila muddar och ett lila, textil-tryckt tåg på bröstet. Idag fyller han 37! Jag lovar och svär att aldrig någonsin sy en sådan tröja mer! I morgon kväll har han bjudit till födelsedagsmingel.

Och imorgon är det dessutom fredag och jag tar en paus på ett par dagar.

Trevlig helg.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar