måndag 31 maj 2021

....och TRE dagar med sTREss

Vid middagen ikväll så pratade vi om hur mycket extra pappersarbete, och dokumentation det blivit på våra arbetsplatser, sedan vi började arbeta en gång i tiden. Precis som att man alltid är misstrodd. Att man inte sköter sitt jobb av sig självt, att man inte har någon yrkesstolthet, utan man måste skriva, skriva in absurdum, varenda grej man gör, för att det ska finnas på pränt. Ett dokumenterande som tar tid från det som man egentligen borde syssla med. 
Det börjar nog verkligen bli dags att gå i pension! 

Men idag har jag varit ledig och jobbat på för egen maskin här hemma!
Jag har bl a varit och inhandlat plantor och U-jord och hållit på i trädgården. Nu ser det fint och prydligt ut. Och jag hoppas det inte kommer några "järn-nätter" som förstör vad jag åstadkommit idag.


Jag har också kokat svart vinbärssylt och bakat småkakor. Småkakor som var farligt goda! 


Receptet fanns i senaste Ica Buffé-tidningen. Kolakakor med jordnöts-tosca.

Och nu ska jag krypa till sängs och sova ut, för i morgon och tre dagar framöver så är det piska på elever för att få in arbeten och utvärderingar. 
Fredag morgon 08:00 ska betygen vara satta!





 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar