lördag 8 maj 2021

Loj lördag

Försedd med travar med pappersnäsdukar, en flaska vatten för att lindra stickig hals, ögondroppar för variga ögon och fet salva att smörja sårig näsrot med, så har jag idag fått min vävstol ihopsatt i dotterns gamla flickrum och jag har börjat solva om den pådragna handduksväven. 


Det känns så härligt att ha lämnat källaren som var lite mörk. Här är allt ljust och fräscht med stort fönster med dagsljusinsläpp, och så svärföräldrarnas gamla kristallkrona från 40-talet. De många garderoberna rymmer dessutom alla mina garner, tyger och andra tillbehör. Här kommer jag att trivas bra känner jag!


I fönstret tronar årets pelargon "Astrid" som jag fick av äldsta dottern förra helgen. Den är ljuvligt söt med sina rosa-vitas blommor.

Får glädjas åt det och fortsätta kurera mig och inte hänga läpp över att en eftermiddagsfika och en middagsbjudning blev inställda, eller åtminstone uppskjutna...
Maken gläds åt att han fick åka till Älvkarleby och spela årets första golfrunda. 
En loj lördag helt enkelt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar