tisdag 4 maj 2021

Ge mig lite ork, energi och vilja......

Jag har blivit lat och slö. 

Har så mycket olika saker som jag skulle ta tag i, men får ingenting alls gjort. Börjar göra mig färdig för sängen redan vid 21-tiden på kvällen. Kan jag fortsätta skylla på Corona? Trött på kvällarna och hostig på morgnarna. Kanske är det så att det är en eftersläntring.....

Eller så är det latmaja som vill ha något att skylla på! 

Jag behöver ta tag i min sommargarderob, rensa, stryka och hänga in i garderoben från vädringsstången.

Jag behöver riva ner min vävstol och flytta två trappor upp. Men då måste jag först ta tag i att bli av med möbler. En del ska flyttas till barnen en del ska läggas ut på blocket.

Jag behöver införskaffa och göra iordning födelsedagspresenter.

Jag behöver skaffa blomfrön och förså.

Jag behöver putsa fönster.

Jag behöver sy nya stolsdynor till utemöblerna.

Jag behöver planera och boka en sommar-resa. 

Jag behöver rensa förrådet.

Jag behöver baka. 

Och så vidare.......



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar