söndag 28 februari 2021

Sammanfattning av sportlovet!


 Dags att sammanfatta sportlovet 2021. Ett hemmalov, förutom den lilla utflykten till huvudstaden i onsdags. Jag har promenerat varje dag. Så pass att jag denna vecka kommit upp i 5 mil och 7 km, så det får jag väl känna mig nöjd med! Och våren har tagit ett jättekliv denna vecka. Snödropparna tokblommar i trädgården, liksom julrosen som jag flyttat runt många gånger till olika rabatter, men ändå sticker den upp med sin hallonröda blommor. Tulpanbladen börjar också krypa upp. Och vi har suttit ute och fikat flera dagar i rad. Veckan har varit bra och gått rysligt fort! 

Idag fick jag ett fång tulpaner av yngsta dottern och pojkvännen. Det är nämligen min namnsdag, jag heter Maria. Betydelsen för Maria lyder; rebellisk och efterlängtat barn. Inte har jag då varit särskilt rebellisk, men kanhända var jag ett efterlängtat barn. Jag var ju sladdbarn och kom efter att pappa tillfrisknat ifrån polioepidemin. Å andra sida, kan jag lika gärna varit en olyckshändelse. Om det vet jag inget, men jag är i alla fall glad att jag fått livet till skänks!

Och glad över min sportlovsvecka, jag är som gjord för att vara ledig!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar