tisdag 16 februari 2021

Två var en för mycket.....


 Fettisdagen idag. Jag bakade semmelbullar igår som vi skulle äta efter soppan ikväll. Så kom jag till jobbet i morse och då var hela köksbordet i personalrummet fullt av kartonger med semlor. Först hade jag inte tänkt ta någon, utan spara mig till kvällen, men så efter lunch till kaffet blev jag så sugen så jag tryckte i mig en. Tänkte att man fick unna sig två semlor på just den här dagen.

Och nu har jag alltså tryckt i mig semla nummer två. Just i detta nu, känns det verkligen som att två var en för mycket. 

Tanken är ju att denna dag är starten på en drygt 40 dagars lång fasta före påsken. Men det är bara det att i vår familj så är detta istället startskottet för semmelfrosseri. Varje tisdag fram till påsk kommer vi nu att sätta i oss varsin semla till kvällsfikat. Så det blir mer en anti-fasteperiod.

Men man kanske kan försöka något nytt:


Värt ett försök.
Godnatt


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar