söndag 14 februari 2021

Alla hjärtans dag


Barnen sov ovanligt länge i morse, så jag hann gå upp och baka ut brödet, dekorera chia-puddingen och lägga fram paketen. Maken hade dock åkt iväg till skridskoisen, så han blev utan "finfrukost" och fick sitt paket till middagen istället. 
Det är roligt att ge!! Särskilt  oväntade överraskningar som blir uppskattade. 
Risk att det blir lite FÖR bra, svärdottern utbrast att hon skulle kunna tänka sig att bli kvar här.....
Fast jag tror nog mer det var menat som ett skämt. dom vill nog komma undan för sig själva så småningom!
Jag har ägnat dagen åt skidåkning. Drog först iväg mot Lurbo och sedan genom skogen mot Hammarskog. Bra före och lagom kallt!
Jag åker inte jättefort, blir ganska ofta omåkt av både yngre och äldre, smalare och tjockare. Det handlar såklart om teknik, och jag är väl ingen stjärna direkt, men jag tycker det är väldigt roligt. Dessutom är det relativt skonsamt mot både knän och rygg.

Precis när jag kommit hem igen så kom yngsta dottern och pojkvännen med ett fång tulpaner och en ask choklad till mig och med ballonger och godis till barnen. 
Så visst tycker jag även att det är roligt att få oväntade överraskningar!! 
Nu ikväll när jag stängde sovrumsdörren så hittade jag ett rosa hjärta fastsatt med rött snöre på handtaget. Dottern hade knutit fast ett kort med en kärlekshälsning. Sådant värmer!

Och även om "Alla hjärtans dag" egentligen från början är en av köpmännens påhitt så gör det inget att vi uppmärksammar kärleken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar