tisdag 23 februari 2021

Be like a tree


Idag träffades min syster och jag för en promenad. Vi gick i naturreservatet Kungshamn-Morga, längs med Mälarens mjuka isyta. Jag älskar de gamla ekarna i kohagen nedanför Fredrikslunds gård. Så stora och mäktiga står de där och sträcker sig mot skyn.


Det är något visst med stora träd. Har alltid tänkt att jag skulle vilja bo under en kastanj, en björk, en lind, en bok eller en ek. Min favoritkonstnär Charlotte Adde gör de mest fantastiska träd på tavlor och gjutna som tredimensionella vägg-skulpturer. Jag äger tre tavlor med träd på, gjorda av henne.



Jag känner ett slags vördnad inför  stora träd, så perfekt skapta av moder natur. Tänker att dom vill säga mig något, lära mig något. Kanske precis som raderna antyder här ovan.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar