lördag 6 februari 2021

Låt tilliten bära mig utan hänsyn till tvivel och oro!




En bukett med vår. Ranunklar, fransiga tulpaner och doftande ginst! Jag borde nog blivit florist!


 Idag har vi firat äldsta barnbarnet som fyller 7 år. (Hur nu det gick till, var det inte alldeles nyss han föddes?!!)

Det var spännande att få besöka deras "nya" hus, dvs det tillfälliga boende som de hyr fram till augusti, då förhoppningsvis, det egna huset ska vara färdigrenoverat.

Och när mina tankar far iväg till mina vuxna barns vardagar och liv och jag funderar över hur dom ska få livspusslena att gå ihop, då behöver jag ord som dessa;
"Att leva i rädsla är att leva med hämmad potential. Att oroa sig är att ge bort kraft. Att döma rädslan, leder till att den växer sig än starkare. Motsatsen till rädsla är tillit. Tillit är att agera trots rädslan och lita på att livet kommer att bjuda in till en ny dag.
En dag i taget kan vi ta oron i ena handen och tilliten  den andra. Gå mot rädslor som hindrar oss att flyga och kasta oss ut i livets famn. Vi kan placera tvivlet i en ask och istället snickra på våra drömmar. Vi kan bygga mod och låta självförtroendet välja riktning.
Låt tilliten bära mig utan hänsyn till tvivel och oro."
Sofia Sievertsdotters ord. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar