onsdag 17 februari 2021

Drogad hund


 I morse 8.30 lämnades lilla vovven in på Rembackens djursjukhus. Nio timmar senare hämtades hon hem, drogad, med tratt och en livmoder och två äggstockar fattigare. Det satt en cysta på ena äggstocken som spruckit och livmodern var påväg att bli inflammerad.

Dock var det inte "rätt inflammation" för att försäkringen skulle gälla.....

Men det är en annan historia, som jag inte vill börja tänka på, för då blir jag så upprörd och arg.

Nu är vi tacksamma för att det var en godartad knöl och att lilla vovven, efter omständigheterna, mår relativt bra efter den stora operationen.

Med jämna mellanrum, fyra dagar framöver, ska hon få mer morfin, tratten ska bäras i 14 dagar till och så får man vara uppmärksam på att hon inte blir skendräktig, för då måste hon in igen. Tydligen inte ovanligt att lite äldre hundar kan få en jobbig hormonomställning när man plockar bort "hela paketet".

Det lilla, lilla livet. Så ynklig och vimmelkantig. Hur mycket förstod hon av det som hände idag, och av värken som hon nu måste genomlida? Och den obehagliga tratten som någon trätt på hennes lilla huvud! Det måste vara riktigt jobbigt.

Riktigt jobbigt kan det nog också komma att bli imorgon bitti för inneboende familjens barn. Dom är nämligen bortbjudna på middag hos goda vänner på granngatan ikväll, och har fortfarande inte kommit tillbaka hem, Barnen brukar lägga sig vid 19 och 20  för att orka upp och vara på förskolan kl 08. Nu är klockan snart halvnio..... 

Fast sådant behöver jag ju inte bekymra mig över eftersom jag inte behöver ta striderna...... Tar och brygger mig lite te och slår mig ner framför Renées brygga istället!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar