onsdag 10 februari 2021

Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge?


Jag har en smula abstinens!
Min vävstol och min symaskin är lagrad bakom vår stora, tunga chiffonje i källaren, för att ge plats till den inneboende familjens sängar. Allt tyg, knappar och garn ligger oåtkomligt i kartonger staplade under vävstolen. 
Blev en aning tillfredsställd i kväll när jag fick sy i en tappad knapp på barnbarnets overall och laga hans reflexväst som spruckit vid blixtlåset. Satt med nål och tråd och knåpade till kvällsteet. I vanliga fall är inte direkt lagning min favoritsysselsättning, men i brist på annat så kan det var ok. Var faktiskt påväg till en garnbutik i måndags för att köpa garn till ett par vantar för att ha något att sticka, men det visade sig att butiken var stängd. 
Det är något som fattas mig när jag inte har något handarbete på gång. Jag ersätter det till viss del med bakning och matlagning. Ikväll blev vi åtta runt middagsbordet, så visst finns det att göra där, men det blir inte riktigt samma sak. 
Men visst är det ett världsligt problem, Eller, det är väl inte ens ett problem.....
Och den som väntar på något gott väntar ju aldrig för länge, sägs det!
Det kommer tid till allt vad jag vill göra!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar