onsdag 20 januari 2021

If I knit fast enough, does it count as aerobics?



Lagom till nyårshelgen skaffade jag garn och startade upp min stickning framför brasan i den lilla fjällstugan i Grövelsjön. Idag broderade jag in ögon och nos och la de färdigstickade vantarna på blockning. Det har varit ett jätteroligt stick-projekt. Inte ett varv har varit det andra likt, så det har varit lite som att lägga pussel, eller lösa korsord. En maska i taget, varv för varv. Jag har fått sitta och pricka av i mönstret för att inte tappa bort mig. Men så roligt! Jag känner hur jag nästan har stick-abstinens redan nu. Det har ju blivit ett par varv så gott som varje morgon efter frukosten, så imorgon kommer det att fattas mig något!
Jag skaffade mig visserligen ett nytt handarbetsprojekt idag, när jag åkte för att hämta en symaskin till skolan, som varit på reparation. Fick då syn på ett ljuvligt lapptäckstyg i butiken. Och eftersom jag snart ska få ett nytt barnbarn, så är de ju dags att planera för ett nytt baby-täcke, så jag passade på att plocka ihop tyger till det. Det är ju dock ett litet problem. Jag kommer inte åt min symaskin, eller mitt arbetsrum alls,  på en dryg månad, eftersom där ska flytta in en familj.

Så jag måste nog komma på något nytt projekt som jag kan jobba på vid köksbordet eller i tv-soffan.

Sedan jag slutade med träning så fick jag ju också en hel del tid tillgodo, men jag tänker så här;



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar